Kuidas ületada pinged, mõista iseend ja kultuurierinevusi ning juhtida suhtlust välisturgudel?

Koolituse eesmärk:

Koolitus keskendub kolme põhiteema sidusale läbitöötamisele:

  • enesejuhtimine pingega toimetulekuks;
  • kultuurierinevuste ja –ühisosa teadvustamine;
  • mõtlemise põhimõtted ja välissuhtlus.

Igasuguse suhtluse väljund on mõjutatud enesejuhtimisest. Teadlased ütlevad, et see, kuidas me asju ütleme, võib olla kaalukam edastatavast sisust. Kasulikke tehnikaid ja inimese mõtlemist tundes on keeruliste olukordadega võimalik toime tulla pingevabalt. Kust ja millal tekib mõte, tunne? Kuidas kujunevad otsused? Mõistes, mis inimesi konfliktolukorras tegelikult puudutab, oskame valida sobilikku käitumist ning saame suurema subjektiivse heaolutunde.

Rahulolu eluga sõltub oskusest kasutada sobivaid strateegiaid, et rahuldada erinevaid vajadusi.

Ekspansiivselt kasvava infohulgaga rahvusvahelises ühiskonnas on emotsionaalne ja suhtlusalane toimetulek jätkuvalt heade tulemuste vundament.

Koolituse tulemusena kasvab oskus hajutada pingeid, paraneb emotsionaalne ja suhtlusalane toimetulek. Osaleja saab ülevaate rahvusvahelise olukorra universaalsetest suhtluspõhimõtetest. Koolitusel käsitletavate tehnikatega saab luua suhtluses paremaid tulemusi.

Märksõnad: sihtturud, rahvusvaheline areng, läbirääkimised, keerulised mitmekultuurilised pingeolukorrad, suhtlus, enesejuhtimine, eksportturud, kultuurierinevused, tööstress, tööstus, edukas suhtlemine, emotsionaalsed kompetentsid, viha, tunnete juhtimine.

Käsitletavad teemad:

  • Tunne kui inimese käitumise käivitaja, hea enesejuhtimise alused
  • Eduka suhtlemise eelduseks olevad emotsionaalsed kompetentsid
  • Positiivne enesehinnang suhete loomisel ja hoidmisel
  • Toimetulek erinevate inimtüüpidega
  • Kahe mõtlemisviisi eristamine (aeglane ja kiire)
  • Ülekultuuriline (universaalsuse) suhtluse kompetents
  • Sügavutiminek: mitteverbaalne suhtlus, sõnatud ja paraverbaalsed signaalid
  • Keeruliste olukordade lahendusvõimalused rahvusvahelises suhtluses (konfliktid, toimetulek vihaga)
  • Kommunikatiiv-käitumuslik kompetents
  • Kultuuridevaheline läbirääkimine
  • Kultuurierinevused ja ühisosa leidmine läbirääkimiste harmooniaks

 Koolituse tulemusena:

  • oskavad osalejad märgata ja reguleerida enda emotsioone
  • tunnevad end enesekindlamalt erinevates suhtlemissituatsioonides
  • suudavad märgata ja analüüsida enese ja teiste käitumise detaile ning valida kohasemat suhtlusstiili
  • tõuseb emotsionaalne ja sotsiaalne kompetents, sealhulgas empaatiavõime
  • areneb oskus konflikte õigeaegselt ära tunda ning teravust hajutada
  • toimub isiksuse edasiarenemine ja enesekindluse suurenemine
  • areneb samm-sammult enese mõtlemisega toimetulek ning paraneb inimestega ümberkäimine
  • areneb lahke, tunnetega arvestav, õiglane ja samal ajal eesmärgile suunatud ümberkäimine (rahvusvaheliste) kaasinimestega, ka keerulistes olukordades

Osalejad saavad kaasa õppematerjalid, milles on käsitletud peamised võtmeküsimused ja mis on edaspidi osaleja tööelus märksõnalise juhendina praktilise väärtusega.

Koolitusmeetodid:   

Koolitus toimub aktiivõppe vormis, mis tähendab seda, et loenguliselt edastatavad teadmised vahelduvad praktiliste harjutuste, näidete, testide ja diskussiooniga, mis loob võimaluse teadmiste paremaks talletumiseks osaleja mällu ja edasisse tegevusse. Koolitusel tuuakse rohkelt näiteid. Kasutatakse nii teadmisele kui elamusele-kogemusele suunatud treeningu metoodikat.

Koolitajad: Birgit Linnamäe (vt tutvustust allpool) ja Jaana S. Liigand-Juhkam

Saanud Eesti (Estonian Business School, Tartu Ülikool) ja Itaalia (Università degli Studi di Parma) ülikoolidest cum laude magistrikraadi majanduses ja strateegilises juhtimises, on Birgit Linnamäe paljusid võõrkeeli (10) valdav ja erinevaid ärikultuure ja -tasandeid tunnetav rikkaliku praktilise kogemusega mentor, strateeg, koolitaja ning juht. Birgitil on Euroopa ja Aasiaga võõrsil töötamise pagas ja üle 20 aasta tootmisettevõtete käivitamise ja arendamise kogemus.

Strateegilise ja loomingulise mõtlejana, on ta majandussektori- ja funktsiooniüleste teadmistega juhtimisest, turundusest, müügist, sisseostust, tootmisest, teenusest, finantsplaneerimisest, logistikast ning seejuures erinevatest  tarbija- ja kliendispektritest. Koolituskavades on läbirääkimised, kultuurierinevused ja -ühisosa, enesejuhtimine, keeruliste olukordade lahendamine töös, meeskonnatöö, viha juhtimine, avalik esinemine; seosed mõtlemise (kiire ja aeglane), kehahoiu, keele ja käitumise vahel, välisturgude arendus, verbaalne ja mitteverbaalne suhtlus.

Tulemused saavutab koostööd tegevate gruppide loomise ja inspireerimisega võimaluste avastamiseks ning kliendi ootuste ületamiseks. Tegutseb inimkeskselt ja rätsepalähenemisega nii alustavate, pere- kui suurettevõtetega. Rahulolu eluga sõltub oskusest kasutada õigeid strateegiaid, et rahuldada erinevaid vajadusi.

Rohkem infot: https://www.facebook.com/NVGxNordicVisionGroup/    https://ee.linkedin.com/in/birgitlinnamae


© 2018 Jaana Susanna Liigand-Juhkam – koolitus ja konsultatsioonid Koolitusteemad Konsultatsioon ja nõustamine Jaana Susanna Liigand-Juhkam Kontakt